До Конгресу США було внесено законопроєкти про визнання рф державою-спонсором тероризму. Також внесений законопроект про визнання дій росії в Україні геноцидом, – повідомляє NEWS Хмільника.
Про це повідомив старший радник Конгресу Пол Массаро.
Що це буде означати для України в економічній сфері?
Наближення перемоги через швидше економічне виснаження країни-агресора та перекриття каналів імпортних ресурсів для відновлення технічної бази російської армії.
Подальша консолідація світової спільноти у підтримці України через посилення економічного тиску на рф шляхом офіційних та добровільних санкцій.
У перспективі можуть виграти українські компанії-експортери від переорієнтації глобального бізнесу з російських на українських постачальників у конкурентних секторах, зокрема в агро, IT, металургії, ВПК тощо.
Що це означатиме для рф:
рф потрапить у ще більшу ізоляцію на світовому ринку, адже після визнання країни спонсором тероризму «токсичними» для економічної кооперації стануть не лише окремі юридичні та фізичні особи з наявних санкційних списків, а всі російські суб’єкти господарювання та пов’язані з росією компанії й організації.
Чим обернеться для рф такий статус з боку США?
Законодавство США (зокрема, закон про експортний контроль, закон про контроль експорту озброєнь та закон про іноземну допомогу) визначає порядок, підстави та наслідки внесення країни до списку держав – спонсорів тероризму. Включення країни до зазначеного списку здійснюється державним секретарем США.
У сукупності чотири основні категорії санкцій, що накладаються США, включають:
- обмеження на іноземну допомогу США;
- заборону на експорт та продаж продукції оборонного призначення;
- заходи контролю над експортом товарів подвійного призначення;
- певні фінансові та інші обмеження.
Які вторинні санкції передбачені для країн, що допомагають рф?
Серед застосованих санкцій є також вторинні санкції, які застосовуються до контрагентів підсанкційних осіб.
Вторинні американські санкції стосуються компаній та осіб, які працюють за межами юрисдикції США, але порушують ухвалені в США законодавчі норми. Традиційно вторинні санкції запроваджувалися щодо слабких економік – Ірану та Північної Кореї. Але останніми роками ці санкції застосовані й до росії.
Вторинні санкції проти осіб, які співпрацюють з рф, почали вводитися з 2017 року, з ухваленням закону «Про протидію противникам Америки за допомогою санкцій» (CAATSA). Згодом перелік осіб, які вважаються частиною російського оборонного та розвідувального секторів, постійно розширювався.
- Іноземні компанії, побоюючись вторинних санкцій та/або їх репутаційних наслідків, часто страхуються та відмовляються від партнерства з російськими особами навіть у тих випадках, де це безпосередньо не суперечить американському законодавству. На сьогодні це найважливіший негативний наслідок вторинних санкцій з боку США, які створюють спільне негативне тло для взаємодії з росією в економічній сфері.
Включення росії до переліку держав – спонсорів тероризму матиме здебільшого репутаційний характер і надалі відштовхуватиме міжнародний бізнес від рф, підриваючи економіку цієї країни.
Фото – Новинарня.