
Кіберпростір – ще один фронт, де ворог підло та підступно атакує українців. Телефонне шахрайство залишається в топі найпоширеніших схем аферистів. У кіберполіції нагадали базові правила, як не стати жертвами таких схем.
Зловмисники використовують різні способи, аби отримати доступ до банківських даних громадян. Досить часто вони телефонують з наступних приводів:
- Вашу карту заблоковано
- З вашого рахунку підозріла транзакція
- Ми здійснюємо перевірку клієнтів
- Нові правила під час воєнного стану
Найбільш кмітливі можуть використовувати технологію спуфінгу для підміни номера телефону. На іншому кінці «проводу» може бути навіть окупант, а на екрані вашого ґаджета буде відображатися український номер банку, пенсійного фонду, податкової, поліції тощо.
У Кіберполіції громадян застерегли бути вкрай обережними та запам’ятати, що ким би не представився співбесідник і які б приводи не називав, в жодному разі не можна повідомляти дані своєї банківської картки, особливо CVV, терміну дії картки, одноразових паролів з SMS, даних для авторизації в онлайн-банкінгу.
Навіть в умовах війни справжні співробітники банку або працівники державних установ не запитують таку інформацію.
- Для платежів або переказів користуйтеся лише перевіреними сервісами та відключіть у мобільного оператора можливість віддаленої заміни SIM-карти.
- Ваш банк пропонує функцію динамічного CVV? Не нехтуйте такою пропозицією, – нагадують в Кіберполіції.
Якщо ж ви стали жертвою телефонного шахрайства, подайте звернення на сайті кіберполіції https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або зверніться до найближчого відділення поліції.