
Працівники історичного музею міста Хмільника запрошують хмільничан та гостей міста
на відкриття персональної виставки пресованої флористики «І квітне райдуга у лузі»,
початок відкриття – об 11-й годині.
Про відкриття виставки було повідомлено у групі музею на сторінці в соцмережі
Фейсбук.
У повідомленні також йдеться про те, що після відкриття відбудеться майстер-клас.
І проведе майстер-клас авторка виставки, майстриня з міста Бердичів Лариса Кравченко.
Подивитися дивовижні картини Лариси Кравченко бажаючі зможуть до 20 вересня. Саме
доти і триватиме виставка.
Довідково:
Лариса Кравченко родом із міста Суми, а з 1991-го року стала бердичівлянкою. У Сумах
навчалась у музичній школі грі на фортепіано, а два роки – у дитячій художній школі в
класі Володимира Соклакова.Закінчила з червоним дипломом Сумський машинобудівний
технікум (нині коледж), а згодом – університет за спеціальністю «інженер-
машинобудівник».
Працювала у Всесоюзному науково-дослідному і конструкторсько-технологічному
інституті компресорного машинобудування Сумського машинобудівного науково-
виробничого об’єднання. До світу прекрасного завжди тяжіла. У юному віці Лариса
Кравченко захоплювалась образотворчим мистецтвом, створюючи пейзажі фарбами
Останнім часом несподівано відкрила в собі нові здібності. Понад 10 років тому зайнялася
графікою, потім почала викладати засушені квіти, листя і трави, «малюючи» сюжети та
образи, іноді підкреслюючи зміст робіт аквареллю або гуашшю. Згодом дізналася, що цей
вид декоративно-прикладного мистецтва – родом з Японії і називається ошибана, тобто
пресована флористика. Всі рослини та метелики на її картинах – з околиць Краснополя.
Лариса Миколаївна збирає їх, сушить і дбайливо зберігає гербарії та колекції, а взимку
творить. Причому жодна комашка не страждає, жінка знаходить їх у павутинні чи на
узбіччях доріг.
Майстри ошибани прагнуть показати природну красу кожної рослини. Це і було
спочатку завданням стародавнього мистецтва японських самураїв, яке допомагало їм
віднайти душевну рівновагу. У країні вранішнього сонця понад шість століть тому
квітковими композиціями займалися тільки чоловіки, і лише останні триста років до цього
виду мистецтва стали долучатися і жінки. За уявною простотою – копітка й трудомістка
праця, що потребує терпіння, уваги та неабиякої фантазії. Непросто осягнути гармонію і
мудрість природи, а ще потрібно знати закони композиції, відчувати колір, фактуру й
форму…
«Одна квітка краще, ніж сто, передає пишність квітки», – писав відомий прозаїк XX століття
Ясунарі Кавабата.
Інформація про майстриню – з сайту Бердичівський погляд.
Ілюстративне фото для привернення уваги – з відкритих інтернет-джерел.