Через штучний інтелект та соцмережі перегляди Вікіпедії знизились

Через штучний інтелект та соцмережі перегляди Вікіпедії знизились

Інтернет-користувачі здебільшого використовують соцмережі, або їм достатньо швидкого огляду від штучного інтелекту. Відтак через це у вікіпедії впав трафік, на що вплинула зміна тенденцій, якими послуговуються у пошуку інформації. Про це повідомив старший директор Фонду з продукту Маршалл Міллер у блозі Фонду “Вікімедіа”, передає NEWS Хмільника.

Кількість переглядів зменшилась на 8%, порівняно з 2024 роком.

На думку команди вікіпедії, це пов’язано з впливом генеративного штучного інтелекту та соціальних мереж на підхід користувачів до пошуку. А також із нововведенням у пошукових системах, які дають відповіді безпосередньо користувачам, без посилань на оригінальний ресурс, часто спираючись на контент із вікіпедії.

Майже всі великі мовні моделі навчаються на наборах даних вікіпедії, а пошукові системи та платформи соціальних мереж надають їй пріоритет, щоб відповідати на запитання своїх користувачів.

  • Ми вітаємо нові способи отримання знань людьми. Однак, програми магістра права (LLM), чат-боти зі штучним інтелектом, пошукові системи та соціальні платформи, що використовують контент Вікіпедії, повинні заохочувати більше відвідувачів Вікіпедії, щоб безкоштовні знання, від яких залежить так багато людей і платформ, могли продовжувати надходити стабільно. Зі зменшенням кількості відвідувань Вікіпедії менше волонтерів можуть розвивати та збагачувати контент, і менше індивідуальних донорів можуть підтримувати цю роботу. Вікіпедія — єдиний сайт такого масштабу зі стандартами перевіреності, нейтральності та прозорості, що забезпечують доступ до інформації в усьому Інтернеті, і вона продовжує бути важливою для щоденних інформаційних потреб людей непомітними способами. Щоб люди довіряли інформації, що поширюється в Інтернеті, платформи повинні чітко вказувати, звідки походить інформація, та розширювати можливості відвідування цих джерел та участі в їхній роботі, – зазначають у вікіпедії.

Ілюстративне фото – для привернення уваги.

Поділитись у соц мережі


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *